Retur og angrerett 

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager når du handler på nett. Dette gjelder fra den dagen du har mottatt din bestilling. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje. 

For å returnere varen kontakter du oss på kundeservice. Vi sender deg deretter en etikett som du printer ut og fester på pakken. Du vil da bli trukket kr 100 for porto. 

Returadresse: 

MYBAG / Solrik AS

Midttunheia 22

5224 Nesttun 

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss kan du gjøre dette kostnadsfritt i en av våre butikker. Alternativt kontakter du oss pr. mail, og du får tilsendt en fraktetikett til retur. Denne koster kr. 100,-. Du legger inn ny bestilling på den varer du ønsker i nettbutikken, og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. 

NB! Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dersom du ikke bestiller returetikette hos oss anbefaler vi deg å sende pakken med sporing slik at du er forsikret. 

Koster det noe å gjøre en retur? 

Ved retur koster det for kjøper kr 100 for tilbakesending om du tar kontakt med oss i kundeservice. Om du velger å betale for sendingen selv anbefaler vi å sende den med sporing for egen sikkerhet. Det er kjøperens ansvar frem til den er kommet frem til oss. 

Returnere salgsvare?

Angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke når du handler på nett.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur. 

 

Når får jeg tilbakebetalingen min? 

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. 

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets, og du kan forvente a det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. 

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturen din med det samme vi mottar din retur. Husk at fakturagebyret (29,-) skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive inn ditt kontonummer på e-post til oss, slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet. 

 

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale for de varene du har beholdt samt fakturagebyr (29,-??) og returkostnad (100,-). 

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller brukt feil. 

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg et reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner. 

Kundeservice: 

Telefon: 55 31 72 40

E-post: post@mybag.no 

E-post butikker: bergenstorsenter@mybag.no, horisont@mybag.no